Vit choklad- och blåbärsmoussetårta med chokladcitrusbotten

Med lite karamelliserat socker och vit choklad kan man enkelt skapa snygga dekorationer! Men varning, de kan inte stå i kylen, då smälter de! :) De tårtbitar som inte gick åt som dessert under kvällen blev därför aningen stygga dagen efter, personalen blev desto gladare! :)
Jag tycker att desserterna är det roligaste! Men också bland det svåraste jag gör. Just att komma på vad man vill göra, hitta nödvändiga recept eller skapa dem och sen komma på en passande dekoration som ska höja exklusiviteten ytterligare, samtidigt som det gärna inte ska bli för mäktigt, då det serveras både förrätt och varmrätt innan. Det är ju alltid kul om desserten passar till resten av menyn ockås :) Det är utmanande, roligt, kreativt och lärorikt. Jag älskar desserter! 
VILKEN ÄR DIN FAVORITEFTERRÄTT?

Kommentarer
Postat av: jess

all efterrätt som du gör :)

2012-03-15 @ 19:37:25
Postat av: Sandra

Jag måste erkänna att inte ens den mest komplicerade chokladmousse, hallontryffel, ganasch-desserten med färska hallon och snygg uppläggning, klår LILLASYSTERS MARÄNGSVISS! :) Miss you Sis!

2012-03-16 @ 20:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0