När solen aldrig går ner

Eftersom många av personalen inte har kommit ännu, så hjälps vi som är här åt med allt som behöver göras. Jag hjälpter till mycket med disken, serveringen, i köket och så bageriet förstås. Idag serverade vi trerätters till alla som är här, även personalen, det var kul! Jag gjorde en chokladkolapaj med lingon, serverad med lättvispad grädde. Mums! Till förrätt fick vi tunnbrödkorgar fyllda med krossad potatis, gräddfil, rödlök, rom och toppad med dill. Varmrätten bestod av ett underbart mört kött med palsternackspotatismos och en sky med champinjoner och paprika i. När jag var färdig med disken och all undanplockning efter middagen hade klockan redan hunnit bli 23. Haris hade bestämt sig för att testa sitt nya kastspö nere vid Elsas Bro, så jag hakade på för att ta ett första fjälldopp! :) Jag kan tyvärr inte påstå att det var varmt i vattnet.
Det är inte så mycket snö kvar här nu, även om det fortfarande finns så pass mycket på sina ställen, att man skulle kunna åka skidor! :)

Kommentarer
Postat av: Ylva

Wow, Sandra! Modigt med första fjälldoppet dagen efter det snöat! Längtar så mycket tills jag kan komma och hälsa på dig, då ska vi också bada i fjällsjöar, eller hur?



Kramar i massor!

2012-06-13 @ 22:24:30
URL: http://aupairylva.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hej Ylva! Det är klart vi ska bada! Jag har hört att det finns ett vattenfall i närheten, med en fin badsjö ovanför, den måste inspekteras inför din ankomst! Jag längtar såå tills du kommer hit! Det var så länge sen vi träffades, så mycket som har hänt sen dess!

2012-06-14 @ 21:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0