Baking for Charity

Det bästa som finns är att göra en annan människa lycklig.

Imorgon anordnar min lillasyster ett Välgörenhetsevent på Stortorget. Ett skolprojekt som går ut på att hon, tillsammans med tre klasskamrater, planerar och genomför någon typ av arrangemang för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Allt får de sen skänka till valfri välgörenhetsorganisation, i det här fallet barncancerfonden. Som storasyster och bagare sponsrar jag så klart mer än gärna med en himla massa stora goda rabarbermuffins med vit choklad och kardemumma och nybakade vetesurdegsbaguetter. Tur att natten är ung :)

Jag befinner mig just nu hemma, eftersom Kebnekaise Fjällstation har stängt i maj och början av juni. När jag ändå är hemma passar jag på att jobba extra på LärCentrum, vuxenutbildningsanordnarna. Som omväxling från all underbar kreativ bakning har jag nu alltså ett väldigt administrativt arbete, men jag hjälper även många elever med frågor om utbildningar och ansökningar, betyg och liknande.

Det är roligt att känna att man kan hjälpa andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0